January 23, 2010

Ketua Biro JKM KRP menjadi calon Pro Mahasiswa


Skudai, 22 Januari 2010 : Mahasiswa Kolej Rahman Putra hari ini dikejutkan dengan pengisytiharaan sebagai calon Pro Mahasiswa oleh Saudara Muhammad Ibrahim Khalil B Noh, Fakulti Sains dan Geoinformasi selaku Ketua Biro Dokumentasi dan Penerbitan Jawatankuasa Kolej Mahasiswa, Kolej Rahman Putra (JKM KRP) lebih kurang pukul 9.30 malam tadi.

Pengumuman dan pengisytiharan secara rasmi Saudara Ibrahim untuk menyertai Pro Mahasiswa UTM telah diberitahu oleh Ketua Jentera Pro M, Saudara Mohd Amin Bin Mohd Hamami melalui ucapannya sebentar tadi.

Saudara Ibrahim apabila diminta mengulas berkenaan keputusannya untuk bertanding atas tiket Pro Mahasiswa kali ini berkata, "Saya sebagai mahasiswa punya hak untuk bertanding atas tiket mana-mana sama ada evolusi atau pro Mahasiswa. Tetapi antara kedua-dua parti mahasiswa ini, saya lebih meyakini Pro M. Keputusan ini muktamad dan InsyaAllah saya tidak akan ubah." Jawabnya ringkas.

Sebelum ini, Saudara Siti Hadjar, Timbalan Presiden MPP yang pada pilihanraya kampus yang lepas bertanding atas tiket Evolusi telah mengambil keputusan mengisytiharkan dirinya untuk menyertai Pro Mahasiswa pada pilihanraya kampus kali ini. Keputusan dibuat setelah mempertimbangkan dan menilai kedua-dua pihak dari pelbagai sudut.

Perpindahan Saudari Siti Hadjar ternyata memberi impak yang baik kepada Pro Mahasiswa apabila jentera pusat yang diketuai oleh Saudara Mohd Amin telah memaklumkan bahawa beberapa orang mahasiswa telah menawarkan diri secara sukarela untuk menjadi penggerak Pro M.

Begitu juga dengan calon di beberapa kolej yang sedang mempertimbangkan untuk menarik diri dari bertanding dibawah tiket evolusi dan kemudian berpindah kepada Pro Mahasiswa. Keputusan ini mungkin akan diumumkan oleh ketua jentera sendiri sedikit masa lagi, namun keputusan itu masih belum dapat dipastikan.

Keyakinan mahasiswa terhadap Pro M dilihat semakin meningkat walaupun belum begitu ketara. Mahasiswa juga semakin matang dalam menilai suasana politik kampus dan kesan penilaian ini bakal diterjemahkan sedikit masa lagi. Pro Mahasiswa mengingatkan bahawa anda mahasiswa punya kuasa untuk memilih. Oleh itu, pilihlah dengan bijak. Sekian.

"Dari Mahasiswa untuk Mahasiswa"

Student Power!!