January 9, 2010

Saya,dia dan DIA


Saya..

Tinggi cita-cita..

Setinggi menara..

Jauh dari dunia..

Dari cita-cita membawa usaha..

Usaha tanpa mengenal derita..

Biar jasad dan hati terseksa..

Biar masa dan ruang tiada..

Biar hilang kawan dan keluarga..

Asal cita-cita tercapai jua..


dia..

Ada sesuatu dengan saya..

Ada rindu yang menggunung cinta yang mengila..

Dari hati keluar kata-kata..

Tersusun indah turutan ayatnya..

Walaupun bidalan sudah berkata..

Kata-kata sering kali tak seindah rupa..

Bagi saya dan dia..

Segalanya indah dimata..

Jinji dicipta..

Demi bahgia bersama..

Dalam janji yang dicipta..


DIA

DIA cita-cita saya..

Supaya dunia ditadbir dengan perintah-Nya..

Demi cita-cita saya..

Untuk menjadi pejuang agama..

Demi cita-cita saya..

Untuk mendapat redha-Nya

Demi cita-cita saya..

Untuk Aqidah dan perjuangan-Nya..


Sesungguhnya..

Untuk semua itu..

Pengorbanan harus dirasa..

Korbannya saya dan dia untuk DIA..

Hakikatnya mangsanya dia..

Terkorban demi cita-cita saya..

Janji hanya tinggal nama..

Kata-kata tiada makna..

Semuanya tiada akhirnya..

Saya sering tiada..

dia menunggu setia..


Pengorbanan ini untuk DIA..

Demi kasih-Nya..

Demi cinta-Nya..

Hanya kerana-Nya..

Biar terkorban di dunia..

Asal bersama di akhirat sana..

Moga dia bersabar sentiasa..

Hati ini hanya untuk dia..

Biar selalu tiada..

Kasih saya untuk dia..

Demi kasih-Nya..

Saya cinta dia..

rabu(6.1,10) 10.25 am

No comments:

Post a Comment