April 15, 2013

PRU 13: Masa depan sudah sampai.

Menyoroti suasana pilihanraya di Malaysia pada ini, saya merasakan susuatu yang sangat menarik akan berlaku. Tiada siapa-siapa yang masuk gelanggang PRU dengan keyakinan sepenuhnya. Masing-masing punya helah dan permainan politik masing-masing dalam memenangi hati pengundi.

Dari sudut pengundi pada kali ini juga pastinya amat berbeza. Golongan atas pagar yang melakukan perubahan pada PRU lepas bertambah dengan galaknya. Golongan yang boleh dikatakan sebagai generasi Y yang matlumat hanya di hujung jari, dilihat punya mood dan pandangan yang berbeza. Jika PRU yang lepas-lepas kebanyakkan yang ada adalah golongan yang memilih berdasarkan parti dokongan masing-masing, tetapi generasi baru ini memilih berdasarkan pretasi calon dan parti.

Suasana politik baru yang wujud pada masa kini adalah rahmat buat negara. Tiada siapa-siapa boleh dabik dada menjadi kuku besi dan mengkayakan kroni. Jika ada ruang demokrasi akan menjatuh lingkupkan mereka. Serta merta!

Melihat manifesto PR saya merasakan masa depan sudah sampai. Gsgasan dan tawaran ywng dikemukaksn menjanjikan Malaysia yang baru berdasarkan teras utama yang menarik. Semangat dan pencerahan konsep manifesto merupakan satu perkara baru yang harus diteliti dan difahami rakyat Malaysia seluruhnya.

Perpaduan rakyat, kebajikan rakyat, dan kerajaan rakyat dan pembelanjaan secara income base seharusnya diberi peluang untuk dilaksanakan.

Seterusnya semuanya bergantung di tangan rakyat. Masa depan sudah sampai  mahu atau tidak pilihan di tangan anda!