December 13, 2013

PENGALAMAN HOSPITAL1 -Misteri Katil No.6

Pihak hospital letak aku kat wad 3 katil no.5, sebelah aku ada sebijik katil yang misteri. Katil no.6. Misterinya katil no.6 ni, setiap malam pukul 3 pagi akan ada penghuni baru, dan penghuni katil no.6 takkan tahan lama. Cukup sehari saja!

Sepanjang aku duduk dekat hospital, aku hanya sempat kenal dengan dua orang penghuni katil no.6 saja. Yela aku duduk pun tiga hari saja. Yang pertama pakcik dari Pantai Remis, dia masuk hospital sakit kencing manis, yang kedua anak muda dari Pasir Salak, dia sakit sama dengan aku, suspek denggi. Dua-dua manusia ini mengalami nasib yang sama, masuk pukul tiga pagi, esok pergi.

Aku yang dekat sebelah semestinya tidak boleh membiarkan perkara ini terus terjadi depan mata aku. Jadi aku plan satu perancangan. Aku nak pindah katil! Jadi aku tunggu akak-akak Nurse datang cek aku untuk menjayakan misi aku.

"Akak saya nak pindah katil boleh?, saya nak duduk katil no.6 ni, tapi saya tak nak tukar sekarang, tunggu pukul tiga nanti."

"Hah, kenapa?"

"Yela, penghuni katil no.6 semua sehari je, saya duduk katil no.5 ni dah dua hari dah ni, duduk katil no.6 cepat sikit balik."

Akak Nurse tu pandang aku atas bawah, jelas raut wajah tak puas hati dengan permintaan tulus aku. Dengan jelas dan terang aku dengar dia cakap.

"Jangan harap"



Katil yang kosong sebelah itulah katil no.6


p/s: Sepanjang aku duduk wad tak ada lagi penghuni katil no.6 mati, balik adalah. he

No comments:

Post a Comment